9 d’oct. 2009

La mort de Gourmet

Fa tres de dies que va arribar la notícia: Condé Nast tanca Gourmet, la històrica publicació que des de 1941 ensenyava als americans no només a cuinar, sinó tot un estil de vida. S'ha parlat molt de la desaparició de la revista. La majoria d'opinions són de desconcert, de tristesa i de buit. Però també hi ha qui pensa que la revista s'havia distanciat dels "temps moderns" o anava dirigida a "una elit". Jo només puc dir que em sento indignada pel tancament. Com es pot creure que una revista que té més d'un milió de subscriptors no és rentable? Per què una consultoria pot acabar decidint el futur d'una institució gastronòmica i cultural? Condé Nast s'ha justificat dient que manté Bon Appétit, la seva altra revista de cuina, però, sincerament, les dues publicacions no tenen res a veure. Gourmet no era una revista de receptes. Ni de easy-el-que-sigui. Era, com l'anomenen, el New Yorker de les publicacions de cuina, amb excel·lents articles i reportatges i, sobretot, amb unes fotografies acollonants. Reconec que, en l'any i escaig que he estat subscrita a la revista, no he fet cap de les receptes que hi sortien (sóc d'aquest tipus de persones, dic que m'agrada cuinar però em limito als meus bàsics, només intento alguna cosa diferent un cop cada molts mesos o quan tinc convidats --cosa, aquesta d'experimentar quan tens compromisos, no gaire recomanable-- i compro revistes de cuina només per mirar-ne l'estilisme i les imatges o llegir-ne els articles que-no-són-receptes), però, tanmateix, per molt cursi que quedi, m'encantava el moment d'obrir la bústia i veure-hi (sempre amb molt de retard) el darrer número de Gourmet. Un ritual que precedia a una bona estona de lectura i inspiració.

PS: Sort que un dels millors columnistes de la nostra premsa també opina el mateix! Gràcies, Enric.

2 comentaris:

Ivana ha dit...

jo vaig estar subscrita mig any i continuo amb bon Appetit, però la veritat es que estava força bé, les revistes que tinc de Gourmet les guardaré com un petit tresor!!
quina llàstima!
petonets

núria ha dit...

Estic també subscrita a Bon Appétit, però no m'agrada tant com Gourmet... Petons!