4 de des. 2011

El meu primer llibre de cuina

Il·lustració Stephen Cartwright

A vegades la vida és plena de casualitats.  Des que sóc mare, he intentat recolpilar llibres de cuina a) perquè els nens aprenguin a cuinar i b) de menjar per a nens (des dels que parlen dels primers purés i farinetes fins als que reivindiquen el sushi per a nadons). I fa mesos que mentalment escric un post sobre aquest tipus de llibres, un post que ha quedat allà, al rebost de les neurones.  Ahir, per un motiu de força major, em vaig veure empesa a entrar a l'FNAC de plaça Catalunya, i mentre alletava el meu fill a la secció de llibres infantils vaig veure Mi primer libro de cocina. La cosa no tindria res de particular si no fos que em vaig adonar que aquest llibre és una recopilació de tres "clàssics" dels anys 80 . Es tracta dels Mis primeros libros de cocina que l'editorial Anaya va publicar l'any 1985. Els títols eren Cosas calientes, Cosas para fiestas i Cosas dulces. Nosaltres en teníem dos, el de festes i el de coses dolces,i ahir amb la meva germana comentàvem que mai de la vida no havíem fet cap recepta d'aquests llibres, tot i que ens encantaven, sobretot les magnífiques il·lustracions del pas a pas fetes per Stephen Cartwright. Recordo fullejar-los (les pàgines eren de cartró i estaven enquadernats amb espiral) i escriure als marges a qui convidaria a cada plat. O sigui que, pensant-hi bé, aquests van ser els meus primers llibres de cuina, molt abans que cap altre i, veient-los ara, crec que continuen sent igual de xulos i que segueixen despertant, a grans i petits, les ganes de cuinar.

2 comentaris:

La Cuina Violeta ha dit...

Acabo de descobrir el teu blog i m'agrada. Et seguiré,
Nani

núria ha dit...

Moltes gràcies Nani! De fet, tinc els meus dos blogs molt deixats, però també el ferm propòsit de continuar-los. Una abraçada