21 d’ag. 2010

Cafès

Un dels grans plaers de l'estiu és seure en una terrassa i mirar com passa la gent. Però un plaer més gran encara és refugiar-se en un cafè quan comença el mal temps. La cultura del cafè és una cosa molt europea, com explica George Steiner a La idea d'Europa: "Dibuixeu el mapa dels cafès i tindreu un dels indicadors essencials de 'la idea d'Europa'. El cafè és un lloc per a la cita i la conspiració, per al debat intel·lectual i la tafaneria, per al flâneur i per al poeta o el metafísic i la seva llibreta. És obert a tothom, però també és un club, una francmaçoneria de reconeixement polític o artisticoliterari i de presència programàtica. Una tassa de cafè, un got de vi o un te amb rom proporcionen un escenari per treballar, per somiar, per jugar a escacs o simplement per estar calent tot el dia". Malhauradament, la vida diària no em permet gaudir d'aquesta essència europea, o no tant com voldria. A més, tinc la sensació que ja no n'hi ha, de cafès on puguis llegir. Envejo i enyoro els cafès vienesos que descriu Stefan Zweig a El món d'ahir o els de Buda i Pest de les novel·les de Sándor Márai, els cafès de Pessoa a Lisboa o els de París (tant els literaris del període d'entreguerres com els reals, dels quals vaig gaudir i abusar mentre estudiava allà). Tinc ganes de llegir La ciutat dels cafès, de Paco Villar, sobre la Barcelona de finals del XVIII i del XIX quan els seus cafès i restaurants eren espais públics i centres neuràlgics de la vida quotidiana, o Primavera de cafè, arraulida amb una bona tassa de te.

5 comentaris:

Ivana ha dit...

T'aseguro que m'encantaria tenir una ruta de cafés, com dius son llocs que es respira alguna cosa especial!
Si trobes algún ja m'ho diras, es un dels meus somnis! com la ruta del pà!
petonets

núria alemany ha dit...

hehe, a mi també m'agradaria! De moment vaig força a l'Olivia de Pintor Fortuny amb Notariat, a BCN. Em queda al costat de la feina i el trobo agradable... Tu que tens tants fans al blog i al FB hauries de proposar que la gent recomanés els seus cafès preferits i ja tindríem ruta ;) També m'agradaria conèixer bons llocs per anar a esmorzar... :) petons

Ingrid ha dit...

Hola! acabo de trobar-te i m'encanta la idea del teu blog!
Veig que fa temps que no publiques, espero que tornis aviat pk m'encantarà seguir-te en tots els teus posts!!
Em quedo per aqui!
petons

gastropuntcat ha dit...

Hola Núria.

No hem trobat un correu de contacte així que et posso aqui el mmotiu de la meva visita.

Estem preparant un projecte que obrirem a partir del dia 28 d'aquest mes.
Serà un espai orientat a promocionar la gastronomia catalana i els blocs catalans o de parla catalana de quelcom lloc, hi podrà participar tothom que ho vulgui i en la mida que es desitgi, ja sigui recomanant restaurants, vins, llibres de cuina, botigues, enviant-nos un menú dels plats que ja tingueu publicats, mercats o explicant-nos els actes gastronòmics de la vostre localitat,qualsevol cosa que creieu interessant serà ben rebuda, nosaltres ho publicarem amb un enllaç al espai del blocaire que ho ha proposat per tal de donar-lo a conèixer a tanta gent com puguem.

En l'apartat de gastroblocs, estem fent un llistat de tots els blocs per províncies, ja hem afegit el teu bloc al llistat.

Si no et sembles bé, agrairíem ens ho fesis saber

Salut!
Loles i Núria.
Gastropuntcat
www.gastropuntcat.blogspot.com

núria alemany ha dit...

Hola a tothom! He estat una mica out però moltes gràcies pels comentaris i pel link, tenia ben bé la sensació que aquest blog no el llegia ningú ;)